Alla Hjärtans Dag

Jahopp på lördag är det Alla Hjärtans Dag. Som tur är slipper jag vara ensam i år, vilket gör att den dagen känns lite roligare. Men jag tycker ändå att det är ett överdrivet jippo runt den här dagen. Ett påhitt som gör att folk köper onödiga lyxiga saker till den de älskar...

Nu finns det säkert de som verkligen lever upp för den här dagen, det finns säkert förhållanden som lappas ihop och stärks just på lördag. Men för mig är det obegripligt att en sådan dag ska behöva finnas. För mig är alla dagar Alla Hjärtans Dag. Jag behöver inte en speciell dag för att skämma bort min älskling och ge henne presenter och blommor. Vi pratade om det här igår och kom fram till att vi inte ska köpa nåt till varandra på lördag. Vi ska bara köpa nåt gott att äta och korka upp en flaska vin. Blir alltså en helt vanlig lördag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0