Att vara kompis med sitt ex...

...är nåt som jag aldrig har lyckats särskilt bra med. Nu har jag visserligen inte haft så väldigt många förhållanden, och de har alla tagit slut under trista omständigheter. Min sambo däremot är nära vän med flera av sina gamla flickvänner, framförallt med tjejen som hon var tillsammans med innan vi träffades. Dom umgås verkligen som kompisar, och jag har så himla svårt för att ens kunna föreställa mig dom två tillsammans. Nu vill jag iofs inte ha såna tankar heller, men jag kan ändå inte låta bli att fundera på hur man kan ha ett en så bra relation till någon som man tidigare haft ett långt förhållande med.

Jag och S träffades till och med genom ett av hennes gamla filckvänner E. Jag har lärt känna E på annat håll och nu hamnade vi då på samma fest hemma hos E och hennes sambo K. Det sa klick direkt och jag kollade direkt med E om det var okej att vi började dejta, kan ju vara lite känsligt det där med att dejta kompisars ex. Hon sa dock att det inte var något problem och att hon bara tyckte att det var roligt att vi träffats.

Så inledde vi då ett förhållande och vips så flyttade S ner till Stockholm. Vi försökte umgås alla 4 några gånger men sen så tvärvände E och sa att hon inte klarade av att umgås med S längre. Hon kan inte riktigt förklara varför, bara att det känns konstigt och att hon inte gillar den person som S har blivit.

Nu är läget som så att jag och E träffas ibland och tar en lunch eller fika på stan, utöver det så har vi bara kontakt via sms eller msn. K däremot som liksom jag har hamnat i kläm i den här situationen känner även S sen tidigare (dom komemr alla 3 från samma stad) och dom gillar att umgås med varandra. Men sen E sparkade bakut har dom inte träffats en enda gång. Dock så ringer K till S varenda gång hon är uppe i hemstaden och inte har E i närheten. Det känns som att hon inte vågar ha kontakt med S pga E, så hon gör det i smyg. S tror också att det är så det ligger till, så när K ringde i helgen sa S till henne att ringa när hon kommer ner igen så de kan gå ut och ta en öl eller liknande. Ingen av oss tror att hon kommer ringa så det ska bli intressant att se om hon överraskar och verkligen ringer.

Hehe är väl ingen männska som orkar läsa mitt dravel så jag slutar här. Det är ju dessutom är lite invecklat med alla relationer hit och dit. Den som lyckas fatta hur alla känner varandra, vilka som har ett förflutet och vem som är tillsammans med vem borde få en rejäl eloge ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0