Bored Out

Har inte minsta lust att ta tag i nån arbetsuppgift nu. Jag har liksom saker som jag skulle kunna göra, men inget som verkligen MÅSTE utföras. Det är liksom såna där tråkiga saker som man skjuter upp månad efter månad. Man kan ju tycka att det är läge att ta tag i dessa saker nu när jag mest bara sitter och rullar tummarna, men jag har faktiskt ingen lust.

Alla på avdelningen är inne i samma vakum just nu, och chefen myntade imorse ett uttryck för det... vi är BORED OUT. Tillståndet kan liknas med utbrändhet, men beror alltså på att man är uttråkad. Man får absolut ingen stimulans och tapapr lusten att arbeta. Istället sitter man bara och stirrar på skärmen och väntar på att nåt ska hända.

Just nu sitter jag och kollar på weekendresor. Jag och sambon ska egentligen åka till London och fira vår ettårsdag, men nu har ryanair ändrat tider på flygen så vi tappar totalt 8 timmar i London. Ska ringa dom och kolla om det går att lösa, men blir antagligen att vi begär pengarna tillbaka. Har hittat ett riktigt kanonpris på en resa till Island, så ska kolla upp om det finns något datum som passar. I värsta fall får vi vänta lite och ta en resa senare i vår, vi åker ju hellre på en välplanerad resa än hastar iväg nånstans bara för att det ska vara på just ettårsdagen.

Näpp nu fick jag ett mail så ska väl svara på det innan jag fortsätter leta resor =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0