Varslad eller inte? Det är frågan...

Jaha då blir man kanske varslad då. Tydligen så ska min avdelnings skäras ner kraftigt, vi är sex personer och minst två kommer få gå. Det känns som att jag ligger trea på risklistan men kan lika gärna komma som tvåa. Egentligen bryr jag mig inte så jättemycket, jag är rätt less på jobbet och är redo att gå vidare. Men självklart är det jobbigt om all trygghet som man byggt upp helt plötsligt rycks ifårn mig. Som tur är har jag 3 månaders uppsägningstid, och efter det kan jag få ut en okej a-kassa tills jag hittar något annat. Sen så har ju S en hyfsat säker inkomst också så vi kommer klara oss =)

Kommer få veta mer om det här antingen i eftermiddag eller nästa vecka. Just nu känns det nästan jobbigare om jag får stanna kvar. En så kraftig nedskärning kommer ju innebära att de som jobbar kvar kommer få mer att göra. Ingen av oss är egentligen överflödig, alla jobbar på stenhårt 8 timmar om dagen... det finns liksom alltid nåt att göra. Anledningen till att de ska skära ner är att säljavdelningen drar in för lite pengar, och anledningen till det är att säljarna är lata. Visst är det rättvist att vi blir drabbade för att de inte sköter sig?

Hur som helst så kommer jag inte gräva ner mig i det här. Alla andra är just nu deppiga och stämningen här inne är minst sagt låg. Själv är jag faktiskt rätt upprymd. Det kommer hända stora grejer på företaget framöver och jag behöver lite spänning i vardagen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0